روشی برای ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در شبکه اجتماعی خودروها با حفظ حریم خصوصی مکانی
ساناز زمانی1*، بهروز ترک لادانی2 و مائده عاشوری تلوکی3
1دانش آموخته کارشناسی ارشد امنیت اطلاعات، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، zamani.sanaz.11@gmail.com
2استاد، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، ladani@eng.ui.ac.ir
3استادیار، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، m.ashouri@eng.ui.ac.ir
چکيده : امروزه با گسترش استفاده از اینترنت در محیط خودرویی، مفهوم شبکههای اجتماعی خودرویی به عنوان نمونهای از کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت حمل و نقل، مورد توجه قرار گرفته است. تبادل اطلاعات میان کاربران در شبکههای خودرویی، باید با حفظ حریم خصوصی مکانی کاربران صورت بگیرد. همچنین برای مشارکت هرچه بیشتر کاربران در سامانهی تبادل اطلاعات، نیاز به ایجاد انگیزه داریم. در این مقاله، روشی برای تبادل اطلاعات میان کاربران در شبکهی اجتماعی خودرویی ارائه میشود که در آن ضمن حفظ حریم خصوصی کاربران، برای مشارکت در سامانه، انگیزهی کافی ایجاد میشود. در این سامانه برای تبادل اطلاعات به جای استفاده از ارتباطات کوتاه-برد، از بستر اینترنت استفاده میشود (اینترنت خودروها). جهت ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در سامانه از پاداشدهی استفاده میشود. کاربران در ازای مشاهده شدن اطلاعاتشان، بلیط دریافت میکنند. جهت ارزیابی روش ارائه شده، از ابزار شبیهسازی Veins به همراه دادههای واقعی موجود در مجموعه دادهای کرِتِی استفاده شده است. نتایج ارزیابی و تحلیل روش ارائه شده نشان میدهد که میزان کیفیت پیام بر میزان پاداش دریافتی کاربران تاثیرگذار است و همچنین این سامانه منصفانه است.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.4)