این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد
پنجمين دوره كنفرانس بین‌المللی اينترنت اشيا و كاربردها
The 5th International Conference on Internet of Things and Its Application

:: روشی برای ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در شبکه اجتماعی خودروها با حفظ حریم خصوصی مکانی


روشی برای ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در شبکه اجتماعی خودروها با حفظ حریم خصوصی مکانی

 

ساناز زمانی1*، بهروز ترک لادانی2 و مائده عاشوری تلوکی3

1دانش آموخته کارشناسی ارشد امنیت اطلاعات، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، zamani.sanaz.11@gmail.com

2استاد، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، ladani@eng.ui.ac.ir

3استادیار، دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه اصفهان، m.ashouri@eng.ui.ac.ir

 

چکيده : امروزه با گسترش استفاده از اینترنت در محیط خودرویی، مفهوم شبکه­های اجتماعی خودرویی به عنوان نمونه­ای از کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت حمل و نقل، مورد توجه قرار گرفته است. تبادل اطلاعات میان کاربران در شبکه­های خودرویی، باید با حفظ حریم خصوصی مکانی کاربران صورت بگیرد. همچنین برای مشارکت هرچه بیشتر کاربران در سامانه­ی تبادل اطلاعات، نیاز به ایجاد انگیزه داریم. در این مقاله، روشی برای تبادل اطلاعات میان کاربران در شبکه­ی اجتماعی خودرویی ارائه می­شود که در آن ضمن حفظ حریم خصوصی کاربران، برای مشارکت در سامانه، انگیزه­ی کافی ایجاد می­شود. در این سامانه برای تبادل اطلاعات به جای استفاده از ارتباطات کوتاه-برد، از بستر اینترنت استفاده می­شود (اینترنت خودروها). جهت ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در سامانه از پاداش­دهی استفاده می­شود. کاربران در ازای مشاهده شدن اطلاعاتشان، بلیط دریافت می­کنند. جهت ارزیابی روش ارائه شده، از ابزار شبیه­سازی Veins به همراه داده­های واقعی موجود در مجموعه داده­ای کرِتِی استفاده شده است. نتایج ارزیابی و تحلیل روش ارائه شده نشان می­دهد که میزان کیفیت پیام بر میزان پاداش دریافتی کاربران تاثیرگذار است و همچنین این سامانه منصفانه است.






فایل‌های مورد نیاز

فراخوان ویژه

پوستر همایش

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.4)